zpět na kapely 80-90 let
All Mikolas'Toys
/ Článek vyšel v časopise Mrdvola č.5, červenec 1992 /
Kapela produkující destruktivní beat:
A.M.T. se dala dohromady někdy na podzim 1991, tomu předcházela spousta domluv a plánů a pak i provizorních zkoušek, dělaných vždy narychlo. Jádro A.M.T. vzniklo z předcházejícího alternativního projektu "Pestíci z gladiol" (tohoto projektu se zúčastnil jen kytarista a bubeník). Tento projekt se měl prezentovat na "Bermudském trojúhelníku" II, ale naštěstí se objevil budoucí basák, který to po účasti na jedné zkoušce klukům rozmluvil. Od října A.M.T. hrají ve složení:
Tomáš Vyšenka - bicí / Jan Valtr - kytara / Radim Kosarz - basa
A.M.T. hrají od začátku pod vlivy: DINOSAURUS JR.,Sonic Youth, Jay Walker (koncert těchto Švýcarů v ostravském Rock Hillu Tomáše a Radima úplně oddělal) a také Michael`s Uncle. Díky tomu vznikl problém s obsazením postu zpěváka. Tento problém řeší bubeník, jenž zve na několik zkoušek svou známou Soňu Nowakovou, které se kapelou produkovaný hluk zalíbí a problém zpěvu je vyřešen.
19.leden 1992: A.M.T. dostávají první příležitost představit se poprvé veřejnosti v ostravském Rock Hillu. Díky zvukaři to byl dost velký vývar, i když lidi to docela vzalo. Po tomto vystoupení se prohlubuje krize zaviněná kytaristou a jeho závislostí na Dope. Začátkem března se ve značně nervní atmosféře nahrává demo, obsahující 7 skladeb, plných nervního, hlukového soundu. Po nahrávání okamžitě končí Honza s kytarou a tak jsou A.M.T. nuceni za něho hledat náhradu. Ta je nalezena na koncertě HALF JAPANESE, TAKŽE - HLUK POKRAČUJE !
/V rozhovoru s kapelou otázky kladl Ondra Marek/
Znamená pro vás NOISE i určitou filosofii ?
A.M.T.: Ne, bereme jen hudbu. Co chceme, to hrajeme.
Jaký je váš názor na protiklad alternativy a jejího komerčního prezentování, tj. protiklad hu
dby a peněz ?
R: Myslím si, že peníze nejsou podstatné.
S: V Rock Hillu jsme hráli zdarma.
T: Nijak.
Na vašem koncertě v Rock Hillu se mi hra kytaristy J.Valtra zdála pro sound kapely rozhodující. Myslíte, že se vám podaří ho nahradit ?
T: Ho nenahradíme, protože když má někdo svůj styl, nelze ho nahradit.
S: Byl svůj. V současnosti je na dně.
R: Každého lze svým způsobem nahradit. Teď chystáme věci v jiném stylu.
Kdo píše texty ? Jsou důležitější než hudba ?
S: Většinou já, po domluvě s kapelou.
R: Nejdříve děláme hudbu, pak texty.
T: Texty jsou doplněním hudby.
Jak probíhají vaše zkoušky ? Stále jsou dělané narychlo ?
skupina: V současnosti nejsou žádné. Máme starosti s demem.
zvukař: Chudáci !
A co váš vzor - Sonic Youth ?
S: Poslouchám třeba U2 nebo Simple Minds, ale líbí se mi i tento styl.
T: Radši žeru Jay Walker.
R: Líbí se mi, že nás k této kapele přirovnáváš. Jsem rád, že to v naší hudbě cítíš,
protože za sebe i za Honzu musím říct, že jsme touto skupinou ovlivněni.
Věříte v Mikuláše ?
T: Já to mám vyfutrovaný, já jsem ho četl.
S: Jo.
R: Když se sjedu, tak jo.
Co dál ?
skupina: Hutněji a psychedeličtěji.
R: Radim
T: Tomáš
S: Soňa
Texty
SONG OF SWAN
Bouchám dveřmi taxíku
V okně se svítí
Je pozdě
Ale tam, tam se svítí
Plížím se po tmavých a točitých schodech
Otvírám dveře
Zase cítím smrad tvých Ligerosek
A šlapu do střepů
Bolestí mi vyhrkly slzy
Slyším televizi a tvůj řehot
Vidím tě, vidím tě.
ref: Jsi vrah, kterého miluji.
Zase triko a slipy se zplihlým ptákem
Tvůj páchnoucí úsměv
A tvé hnědé zuby.
ref:
Vlhkýma očima si mě prohlížíš
Chceš mě, chceš mě
Jsme na podlaze
Zase se studíme
Večer co večer
Blíží se vrchol
Bytná zase kloktá svůj heřmánek
A ty mi mneš bradavku
Škrábeš se druhou rukou v zadku
A šeptáš: "Miluji tě".
Čekáš na druhé kolo
Znovu, znovu a nic
Směji se ti
Chytáš vázu
ref:
Váza a lebka se tříští
Něco lepkavého mám ve vlasech
Už můžeš
Já tě ale nevidím
Ještě mi zbývají tři minuty
Slyším ještě půlnoční tramvaj
Ale tebe, tebe už nevidím.
ref:
FACTORY /FOR ANDY WARHOL/
Plechovky a Továrna
Ultra violet a Ondine
New York a Továrna
Ultra violet a Ondine
ref: Andy a já, ty, my, vy
Factory
Kočky a Gerard
Barvy, Alobal
4.patro, Továrna
Socha svobody.
|